Rólunk

I ♥ JÓ = I  LOVE JÓ = Szeretem a JÓt!

Naná, a JÓt mindenki szereti!

De mi köze a JÓnak a reklámokhoz? Vagy a takarításhoz? Pláne a kókuszpálmaolajhoz?!

Nézz körül az I ♥ JÓ n és megkapod a választ! Okosítsd ki magad a különböző témákban, zsebelj be számtalan JÓ tippet és tudd meg, másoknak mi a JÓ!

Keresd az I ♥ JÓt a Facebookon is!

“Figyelem! Az I LOVE JÓ szlogen veszélyesen ragadós! A szervezetből nem képes kiürülni, gyorsan terjed, a negatív gondolatokra veszélyt jelent! A szlogen mondogatása hosszú távon az életminőség látványos javulását, a homlokráncok kisimulását okozhatja! Az oldalt csak saját felelősségedre tekintsd meg!”

 

A projekt leírása:

“Projektünkben a fogyasztás különböző területei közül a mindennapos bolti vásárlásra koncentrálunk (élelmiszer, ital, kozmetikumok, tisztítószerek, kisebb háztartási cikkek vásárlása). Az előzetes felmérés eredményei alapján megállapítható, hogy hazánkban a vásárlók többsége nem érzi magát kellően motiváltnak a tudatos vásárlásra. Sokan megelégszenek egy-két jól ismert, divatosabb környezetvédelmi cselekvésminta betartásával, mely az egyéntől nem igényel jelentős életmódbeli változtatást (pl. szelektíven gyűjti a hulladékot) és alapvetően tévesen mérik fel saját fogyasztási szokásaiknak hatását. A motiválatlanságot a személyes felelősség felismerésének hiánya valamint annak hárítása okozza.

A projekt célja, hogy a tudatos vásárlás fogalmát és szempontjait népszerűsítse, terjessze. Az ismeretek bővítésén túl konkrét cselekvési lehetőségeket kínálunk a résztvevőknek, illetve interaktív módon bevonjuk őket a tudatos vásárlásról való gondolkodásba, a szemléletmód propagálásába. Kiemelt célunk, hogy felhívjuk a figyelmet az egyén felelősségére és annak jelentőségére, hogy természetes környezetünk kizsákmányolását milyen nagymértékben tudja befolyásolni az egyéni életmódváltás. Azt szeretnénk elérni, hogy a bevásárlókosárba kerülő termékek összetételének, származási helyének, előállítási módjának vizsgálata rutinszerű szokássá váljon, az árcédula mellett a termékhez kapcsolódó környezeti (valamint a témában megkerülhetetlen egészségügyi és társadalmi) szempontok is befolyásolják a vásárlást.

Célcsoportunk a Veszprém-megyében élő, 18-30 év közötti lakosság. Ezeknek a fiataloknak és fiatal felnőtteknek a többsége már havi rendszeres pénzösszeggel gazdálkodik, vannak, akik már saját maguk gondoskodnak szükségleteik kielégítéséről, mások pedig még családjukkal élve, annak szokásai szerint fogyasztanak, de már tervezik az önállósodást. A többség még csak kóstolgatja a különböző életvezetési alternatívákat, végleges, kialakult életmóddal még nem rendelkeznek.

Projektünk során létrehozunk egy interaktív internetes honlapot, valamint elkészítünk egy nyomtatott kiadványt, melyben információkat adunk a fogyasztási szokások és a környezet állapotának kapcsolatáról, külön hangsúlyozva az egyén szerepére és felelősségét; konkrét cselekvési javaslatokat teszünk a tudatos vásárlás és fogyasztás terén; tudásfelmérő teszteket és kvízeket közlünk az egyéni fogyasztói szokásokról. A nyomtatott kiadványt főként a megyei felsőoktatási intézményi kampuszokon, helyi önkormányzatokban, művelődési házakban terjesztjük. Az online és nyomtatott formával egyenlő esélyeket biztosítunk a célcsoport összes tagjának az üzenetek elérésére. Kiemelt jelentőséget tulajdonítunk a közösségi médiában való megjelenésnek, hiszen manapság ez a fiatalok legkedveltebb online portálja és nagy lehetőséget nyújt a velük való párbeszédre. A csoporthoz csatlakozók naponta kapnak majd információt a fenntartható fogyasztással kapcsolatban érdekes tartalmak és feladatok formájában, ezen felül a speciálisan a projekt számára kifejlesztett alkalmazást is használhatják.

A projekt során a következő ATL megjelenéseket tervezzük: Klubrádió és Rádió1 megyei sugárzása, az ajkai Best FM rádió, Veszprém TV, Ajka TV, Pápa TV, Veszprémi EST, Napló, helyi plakátok, free card és óriásplakát a megye 20 helyszínén.

A weboldalon kreatív fotópályázatot hirdetünk, melyben a tudatos vásárlás jó példáit és ellenpéldáit keressük. A pályázat további gondolkodásra, környezetük megfigyelésére ösztönzi a résztvevőket, segítségével felmérhetik már megszerzett ismereteiket, felülvizsgálhatják saját attitűdjeiket, a személyes élmény révén pedig várhatóan elkötelezettebbé válnak a tudatos vásárlás felé. A beérkezett műveket feltöltjük a honlapra és közönségszavazásra bocsátjuk. A verseny legjobbjait a projekt által közvetített értékrendnek megfelelő ajándékokkal jutalmazzuk.”